Practică de specialitate

Perioada de desfășurare a stagiului: sem. 2 din anul 2 de studiu (pot fi acceptate și stagii din perioade anterioare dacă au fost respectați pașii și condițiile necesare cu privire la transmiterea documentelor)

Durata de desfășurare a stagiului: minim 112 ore – ciclul licență, minim 280 de ore – ciclul masterat (în acelasi stagiu, nu acumulat din stagii diferite)

Documente necesare pentru echivalarea stagiului: convenție de practică (semnată de toate părțile înainte de începerea stagiului)

SAU

adeverința de salariat sau convenție de practică în cazul studenților care au un loc de muncă într-un domeniu compatibil cu cel al programului de licență/ masterat

Documente necesare pentru participarea la colocviul de practică de la sfârșitul sem. 2: adeverința de finalizare a unui stagiu de 112 ore (licență)/ 280 de ore (masterat) + caiet și proiect de practică

Redactarea caietului și a proiectului de practică și participarea la colocviul de practică sunt obligatorii pentru toți studenții, inclusiv pentru cei cărora li se echivalează stagiul pe baza adeverinței de salariat și a fișei postului.

Period for completing the internship: 2nd semester of the 2nd year of study (earlier internships can be accepted if all the necessary documents were submitted and submission conditions were respected)

Length of the internship: at least 112 hours  (undergraduate students) or 280 hours (Master’s students) – at the same company, not at various companies/ organizations

Necessary documents for the initial approval of your internship: internship agreement/ conventie de practica En (signed by all parties before the internship begins) OR certificate of employment/ internship agreement if you have a job in a field compatible with the profile of your study program (even if you work in another country, not necessarily Romania)

Necessary documents for participating in the internship exam at the end of the 2nd semester: certificate to prove you have completed an 112 (undergraduate students)/ 280-hour long-internship (Master’s students) + internship journal and project.

The documents have to be submitted by all students, including those who have a job in the area of the study programme. Also, all students have to participate in the internship exam to be graded.

MINISTERUL FINANȚELOR

Stagiu de practică în cadrul Ministerului Finanțelor și a unităților subordonate  

PASUL 1: Studenții interesați vor completa formularul de înscriere, disponibil aici: https://forms.gle/WEREHWgeko4NdpKf6 , până la data de 24 februarie 2025, ora 12.00.

PASUL 2: Studenții vor depune la secretariatul facultății convenția cadru MF-ASE și Anexa nr 1 la Convenția cadru – Portofoliul de practică în 3 exemplare originale și semnate de studenți (documente afișate, în format editabil, în același loc cu acest formular), completate cu datele proprii (vezi secțiunea student/masterand) – se recomandă completarea la calculator, nu de mână a datelor proprii, alături de un CV în format Europass și Copia CI, până la data de 24 februarie 2025, ora 12.00.

Template convențieMFP_ASE

  • Vor fi acceptate doar dosarele complete, depuse în termenul menționat mai sus.
  • Vor fi acceptate doar convențiile de practică semnate în original de studenți și depuse de aceștia în 3 exemplare. Nu se pot transmite documente prin e-mail sau prin alte mijloace electronice sau de curierat.
  • Nu vor fi acceptate convențiile care nu respectă template-ul de convenție MFP_ASE, nesemnate de studenți și/ sau în care sunt completate alte secțiuni decât cele menționate mai sus.
  • În cazul în care aplică mai mulți studenți eligibili decât numărul de locuri disponibile, departajarea se va face pe baza mediei ponderate de la sfârșitul semestrului 1, anul 2 de studiu. 

Program de depunere a documentelor la secretariatul facultății: 

Luni, marți, miercuri, joi: 10.00-12.00

Joi: 16.00-18.00

Studenții acceptați vor fi notificați până la data de 10 martie 2025.

Ignis Global Recruitment

Ignis Global Recruitment is the Leading Engineering Recruitment Agency in the world. We have built relationships with some amazing high-profile clients and we show no signs of slowing down any time soon!

We are growing our marketing sourcing team due to our success over the last few years, so we are on the lookout for an ambitious marketing professional to join us on our exciting journey. We have big plans for the next few years that will be amazing to be part of!

What is the role?

This is not your typical marketing role as we have a very modern approach to our marketing strategies. This role will be split between sourcing as well as having a focus on social media platforms such as LinkedIn so you will have the freedom to be creative and come up with your own original content to make us stand out from the crowd as a brand.

With this role you have many different opportunities to learn skills in different areas whether that be automation, social media, recruitment or events management – we have plenty of different avenues which make this role so unique!

Requirements:

  • Sourcing Candidates
  • Experience in social media content especially the use of LinkedIn
  • An understanding or experience in the recruitment industry
  • An interest in all things digital
  • Outgoing and chatty personality
  • Creative and innovative especially with social media
  • Works well in a small remote team
  • Reliable and ambitious
  • Target driven
  • The use of tools such as Loom and Canva is a bonus
  • An interest in the recruitment sector or previous experience

What will you get?

  • Opportunities to learn and grow as well as a lot of autonomy
  • Progress your career and opportunities to go down different avenues
  • No restrictive guidelines – able to be creative
  • Unique role – not your stereotypical marketing position!
  • Work with an amazing team split between South Africa, Philippines, Romania & the UK
  • FULLY REMOTE ROLE

How to apply?

Send your CV to Catherine@ignisglobalrecruitment.com

WAGE INDICATOR FOUNDATION

LOOKING FOR INTERNS!

Want to be part of a global non-profit that impacts over 40 million people across 208 countries? The WageIndicator Foundation is looking for passionate interns – this could be your chance!

Why Apply?

  • Learn in-demand skills like Tableau, SEO, Content Writing, and more!
  • Contribute to projects that make a global impact.
  • Receive a certificate and any documents your university requires for academic internships.
  • Collaborate with professionals and students from all over the world.

Teams Available: 

  • Data Analytics & Market Research
  • Content & Market Research
  • Gig Economy & Market Research

Learn more about the internship here:

https://wageindicator.org/about/internationalteam/get-involved

Apply here before 25th January 2025  – 11th February 2025

https://forms.gle/qmKpBZKU6AGj94mY6

Have Questions? Drop us an email here:

 halachamaa@wageindicator.org

 hr@wageindicator.org

We’re excited to review your applications and welcome you to the WageIndicator family.  

OTTO BROKER

Ești student în anul II de studii, ciclul licență sau masterat, la REI și ești interesat de desfășurarea unui stagiu de practică la Otto Broker?

Dacă răspunsul este DA, atunci înscrie-te aici…, completând formularul, până vineri, 28 februarie 2025! Detalii…

Echipele noastre de Vânzări & Financiar Contabil & Marketing sunt pregătite să îţi arate ce înseamnă viaţa practică într-o companie de brokeraj în asigurări. Detalii…

Pentru informaţii suplimentare ne poţi trimite și un e-mail la: hr@ottobroker.ro

KPMG ROMÂNIA SRL

Informații aici: KPMG Careers & Job Search | KPMG Careers

ASOCIAȚIA LA FRENCH TECH
French-Tech-Internship-1-1 French-Tech-Internship-1-2 French-Tech-Internship-1-3 French-Tech-Internship-1-4 French-Tech-Internship-1-5 French-Tech-Internship-1-6 French-Tech-Internship-1-7 French-Tech-Internship-1-8

Scroll to Top